fredag 7 december 2012

Kväll 2

Vilken soppa. Ctg apparaten pajade här på sjukhuset och jag har väntat hela dagen på en tid. Beslutet togs sent i eftermiddag att lyckas de inte laga den ska jag transporteras till Ackis i morgon för att röntgas där.

Det kom in en patient som behövde mitt fina enkelrum och jag har flyttat samman med Hulda 87 år gammal som är supersöt men tjatar hål i öronen på en.

Då de kom in med kvällsfikat pratade tantan på som vanligt och jag fick just då världens yrselattack men fast jag försökte prata med sköterskan så fortsatte hon :)

Jag gjorde min kvällsrengöring på toa då jag hörde min telefon från rummet tvärs över korridoren ringa så jag samlade ihop mig och sprang in på rummet. Det var Mattias som ville säga gonatt o få en uppdatering och mitt i samtalet rullat en sköterska in en rullstol på rummet och mimade röntgen. Slängde på luren och fick skjuts ner. Det var gjort på ca 2 minuter och nu är jag på rummet igen, tantan sover och jag ska göra det samma. Så kanske man får lite svar om hälsan i morgon.

Vore kul med nåt lindrigare än en stroke - om än att det skulle vara en liten sådan då.

Gonatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar