tisdag 15 januari 2013

Årets första VAB.

 
I helgen började D klia ögat. Hans öga kliar typ alltid. Kliar dessutom väldigt mycket.
Då han börjar klia så blir det en ond cirkel men denna gången blev han även snorig och hes. Innan vi märkte att det kom mer än just kli så var vi på middag hos bekanta och han gnuggade sig i ögonen så han såg ut som en mindre levande person till slut.

bild (2)

På söndagen så vaknade han förkyld och i går bestämde vi således att stanna hemma för att krya på honom. Då M gick upp för att göra sig i ordning sov båda barnen djupt vilket avgjorde att även S fick stanna hemma. Barnen sov till 8 nästan och så gjorde jag frukost till dem medan jag städade köket. Kokade ägg, gjorde te/choklad efter önskan och sen åt vi oss mätta.

Förmiddagen spenderades med blandning av lek och tv-tittande. Jag har kastat mig på en internettjänst där man betalar en summa per månad och får utnyttja filmarkivet fritt som jag uppfattat det. Det fanns mycket där för kidsen att se på.

Lite fruktstund och sedan vid 12 blev det lunch. Makaroner och köttbullar. Mer mys i soffan.

Jag tvättade och hängde/tumlade 3 maskiner. Jag diskade 2 maskiner. Golvet i köket blev dammsuget. Barnen var nöjda. Sedan lekte de snällt med varandra tills maken kom hem.

Jag packade in kläderna i garderoben och sedan lagade jag mat. Jo – JAG lagade mat. För dem som inte känner mig kan jag meddela att det händer kanske 3 gånger per år att jag har stått för matlagningen. Då räknar jag inte när man slänger ihop korv och makaroner osv. Jag gjorde köttfärslimpa, skalade och kokade potatis, kokade morötter, dukade men fuskade med såsen och tog fram en fryst bytta med sås från ett tidigare tillfälle. Det blev gott!!

Bortstädat och klart så sydde jag en kjol till min dotter som hon efter provning bara vägrade ta av sig. Så var det lite mer lek, en fika och sen natti natti.

Rätt nöjd med min VAB-dag. Den blev galet effektiv. D mådde så bra så han sa själv att han var nog inte minsta sjuk längre. Med andra ord är alla på sina respektive vardagsplatser idag – vuxna på jobb och barn på dagis.

Ett par bilder till från i lördags.
Först mammorna och sedan döttrarna.

bild bild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar