måndag 7 januari 2013

Bergochdalbanedag.

Jisses. Bergochdalbana AB.
Vaknade rätt pigg eller snarare i chock i morse 5.50 då klockan ringde. Duschade och klädde mig innan jag väckte Mattias.
Medan han duschade uppdaterade jag mig på Facebook och såg att Mattias farbror somnat in under natten - vila i frid Peter!!
Tråkigt som tusan men på något sätt är det inte endast av ondo när man vet att personen verkligen lidit - sorgen är lika stor men på något sätt snäppet lättare att nära vid de tillfällena.

Jag pös iväg till tåget medan mina hjärtan sov då det var planeringsdag på dagis idag så de hade ännu en hemmadag.
Kom med tidiga tåget utan problem och kom in först på jobbet. Dagen på jobbet var kanon! En riktig höjdardag i mitt eget tycke.

Maken och barnen har haft sällskap här hemma hela dagen av vänner och väl hemma åt vi smarrig mat med vännerna och sedan drog de sig hemåt.

Pang. Som en blixt från klar himmel fick jag jordens huvudvärk. Jag hade tänkt sy massor ikväll. Då sover dessutom Sofie helkasst ikväll. Ingen idé att försöka påbörja något alls så nu ligger jag i sängen sen över en halvtimme tillbaka och känner mig löjligt frustrerad och rastlös. Jag är på skitkasst humör och huvudvärken lindras inte direkt.

I morgon ska barnen till dagis igen efter juluppehållet och Sofie ska dessutom börja på en ny avdelning.

I morgon ska jag försöka sy: faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar